مراقبت از مو

ده ماده غذایی سالم برای داشتن موهایی سالم

ده ماده غذایی سالم برای داشتن موهایی سالم:

 

1- مواد مغذی

داشتن موهای براق و زیبا آرزوی هر شخصی است اما لازمه داشتن آن، فقط استفاده از شامپو گران‌قیمت و انواع و اقسام محصولات مراقبتی مو نیست. مواد مغذی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در داشتن موهایی سالم می‌باشند. پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، آهن، روی، کلسیم، بیوتین و ویتامین A،C،E، Dاز جمله مواد مغذی لازم برای سلامت پوست و مو هستند.

2- ماهی

ماهی قزل‌آلا و ماهی تن از جمله منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند اما با اینحال چربی و کالری کلی آنها بسیار پایین می‌باشد. این ماهی‌ها را می‌توانید با انواع سبزی‌های تازه یا به صورت سوشی سرو کنید. شاه‌ماهی و ماهی ساردین نیز از دیگر منابع امگا ۳ هستند.

3- سبزی‌هایی با برگ سبز تیره

اسفناج، کلم‌پیچ، برگ چغندر منابع عالی‌ ویتامین A، آهن، کلسیم و ویتامین C به شمار می‌روند. از دیگر نکات مثبت این سبزی‌های خوش‌رنگ و لعاب، کم‌کالری بودن آنهاست که به رژیم غذایی شما ضربه‌ای نخواهد زد. این سبزی‌ها به غیر از استفاده در غذاهای دیگر، به عنوان پایه‌ای سالم به صورت خام قابل استفاده در انواع سالاد هستند.

4- آجیل

انواع بادام‌زمینی، فندق، گردو از جمله منابع غنی حاوی ویتامین E، امگا ۳ و بیوتن به حساب می‌آیند. همه‌ی این مواد نه تنها جداگانه به صورت خام یا تفت‌ داده شده مصرف می‌شوند، بلکه به صورت ماده همراه و مکمل در انواع سالادها و پیش‌غذاها به کار می‌روند.

5- سیب‌زمینی معمولی و شیرین

سیب‌زمینی دارای ویتامین A، کلسیم، آهن و پتاسیم است.  نحوه سرو این ماده غذایی بسیار زیاد است و به سلیقه فرد بستگی دارد.

6- تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به عنوان بهترین منبع برای پروتئین و بیوتن تلقی می‌شود. ضمن اینکه این محصول دارای کلسیم و آهن نیز هست. برخی تخم‌مرغ‌ها که توسط مرغ‌هایی با رژیم غذایی خاص پرورش داده می‌شوند به تخم‌مرغ‌های امگا ۳ معروف هستند و همانطور که از نام آن پیداست، منبع جامعی برای امگا ۳ نیز هستند.

7- حبوبات

در دسته‌ی حبوبات، به جرات می‌توان گفت عدس و لوبیا بهترین منبع دارای آهن، روی، کلسیم، پروتئین و بیوتن هستند. سوپ پخته شده این دو در کنار یک سالاد غذای لذیذ در عین حال مفید برای بدن شما را فراهم می‌آورد.

8- صدف

صدف‌ها منابع غنی در روی هستند. صدف‌ها به صورت نیمه‌ پخته و پخته قابل سرو هستند.

9- شیر و لبنیات

همانطور که می‌دانیم، لبنیات بیشترین منبع پروتئینی در همه‌ی مواد غذایی محسوب می‌شوند. اگر رژیم خاصی دارید، استفاده نکردن از این محصولات به شما نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه باعث افت وضعیت پوست و موی شما خواهد شد. بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده کنید.

10- فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای ویتامین‌های A و C هست که کالری اندکی دارد. فلفل قرمز را می‌توانید با سالاد یا با انواع دیگر سبزی‌های مفید کبابی کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

کلید زیبایی

کلید زیبایی با کمک کادر خود تصمیم دارد هر آنچه در دنیای مد و زیبایی اتفاق می افتد را پوشش بدهد ، ما به شما می گوییم برای خوش پوش بودن چه استانداردهایی را باید رعایت کنید و با رعایت کدام اصول همیشه و در همه شرایط خوشتیپ باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید