تناسب اندامورزش و تناسب اندام

تاثیر خارق العاده ی موسیقی هنگام ورزش

فواید موزیک ورزشی و دلیل بهتر ورزش کردن با موسیقی

گوش دادن به موسیقی در طول تمرین به ایجاد انگیزه بیشتر در افراد کمک می کند اما با این موضوع که چرا موسیقی این احساس را در ما بر انگیخته می کند و مزایای گوش دادن به آن در طول تمرین چیست کمتر آشنا هستیم.
چه بخواهیم بدویم، چه تمرینات قدرتی انجام دهیم یا در کلاس بدنسازی شرکت کنیم، موسیقی کار را راحت تر می کند. با مطالعه ی این بخش از ورزش و سلامت نمناک متوجه اثرات مثبت و فواید موزیک ورزشی خواهید شد.

بهتر ورزش خواهید کرد:

هنگامی که آهنگ دلخواهتان را حین ورزش گوش می دهید، احساس شادابی بیشتری می کنید زیرا موسیقی بدون آنکه متوجه شوید انرژی بیشتری به شما برای دویدن، دوچرخه سواری و شنای سریعتر می دهد. موسیقی برای ورزشکاران مانند یک ماده مخدر قانونی است که می تواند استقامت را تا 15 درصد افزایش دهد.

سرگرم می شوید:

یک فایل از آهنگ های مورد علاقه می تواند تمرین های پیش پا افتاده را به چیزی تبدیل کند که در واقع بدنبال آن هستید، پس از همین امروز شروع کنید.

ورزش را لذت بخش تر می کند:

اگر به ورزش علاقه ندارید و تنها به خاطر تناسب اندام، کاهش وزن و یا حجیم کردن عضلات به تمرینات ورزشی می پردازید، بی شک در چنین شرایطی ورزش و باشگاه رفتن کار چندان ساده ای نخواهد بود.

با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هنگام تمرینات ورزشی می توانید ذهن را از این که در حال انجام تمرینات ورزشی هستید دور کرده و ورزش را به فعالیتی لذت بخش تر از آن چه به نظر می رسد تبدیل کنید.

ذهن را از خستگی دور می کند:

گوش دادن به موسیقی در طول تمرینات منظم مانند دویدن، موسیقی می تواند توجه ورزشکار را را نسبت به احساس خستگی منحرف کند. این تکنیکی است که بسیاری از دوندگان ماراتن و ورزشکاران ورزشهای سه گانه به آن به عنوان مسئله ای مهم و مجزا می نگرند.

تاثیر خارق العاده ی موسیقی هنگام ورزش

درد را کاهش می دهد:

گوش دادن به موسیقی نیاز به داروهای مسکن و درد بعد از عمل را کاهش می دهد. اگرچه موسیقی جایگزین دارو برای کنترل دردهای مزمن نیست اما ممکن است در طی ورزش فرد را از دردهای طبیعی دور کند. بنابراین، به ورزش کردن بیشتر، ترغیب می شوید.

به طور طبیعی شادی را افزایش می دهد:

موسیقی به طور طبیعی باعث افزایش ترشح دوپامین (انتقال دهنده عصبی)می شود، پس گوش دادن به موسیقی در طول تمرین می تواند باعث افزایش ترشح دوپامین و سروتونین (انتقال دهنده عصبی تقویت کننده خلق و خو) و در نهایت شادی شود.

محیط آموزشی بهتری را ایجاد می کند:

موسیقی می تواند به دلیل وجود تشابهاتی بین ریتم و حرکات بدن انسان مفید واقع گردد و سبب افزایش راندمان شرکت کنندگان در تمرینات ورزشی شود. موسیقی قادر است اکتساب مهارتهای حرکتی را افزایش داده و محیط آموزشی بهتری را ایجاد نماید.

استرس و اضطراب را کاهش می دهد:

در مطلب فواید موزیک پیش از این در نمناک خواندید که گوش دادن به موسیقی مناسب در حین تمرینات کششی یا یوگا(موسیقی بدون کلام) می تواند به شما کمک کند تا در طول روز استرس را کاهش دهید و آرامش بیشتری داشته باشید.

تاثیر خارق العاده ی موسیقی هنگام ورزش

تمرکز را افزایش می دهد:

گوش کردن به موسیقی زمان انجام تمرینات ورزشی سبب افزایش تمرکز روی تمرینات می شود اگر مشغله فکری زیادی دارید، و به هرچیزی از شام شب گرفته تا مشکلات روزمره فکر می کنید، برای افزایش تمرکز هنگام تمرینات ورزشی موسیقی گوش دهید.

موسیقی به خاموش کردن صداهای ذهن و محیط اطراف کمک کرده و سبب می شود تمام حواس خود را به فعالیتی که در حال انجام آن هستید معطوف کنید.

سیستم ایمنی را تقویت می کند:

همانطور که قبلا گفته شد موسیقی باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر ایمنی بدن دارد، بنابراین با تقویت سیستم ایمنی و کاهش سطح استرس دیگری نیازی به نگرانی در مورد بیماری ها و یا حفظ رژیم تناسب اندام نیست.

زمان سریع می گذرد:

شاید انجام تمرین یک ساعته، طولانی به نظر برسد اما وقتی ورزش همراه با گوش دادن به آهنگ باشد زمان سریعتر می گذرد. در یک تمرین 60 دقیقه ای می توان 15 آهنگ مورد علاقه (اگر طول هر یک از آنها تقریباً 4 دقیقه باشد) را گوش داد.

ضربان قلب را کاهش می دهد:
برای کاهش ضربان قلب شدید هنگام انجام تمرینات ورزشی موسیقی آهسته و ملایم گوش کنید، اینگونه موسیقی به کاهش ضربان قلب کمک کرده زیرا کمک می کند تا حرکات به صورت طبیعی آهسته تر شوند.

وزنتان را سریعتر کاهش می دهد:

گوش دادن به موسیقی سبب می شود ورزش دیگر برای شما سخت نباشد و تبدیل به فعالیتی لذت بخش شود و بهتر وزنتان را کاهش دهید. همچنین زمان صرف غذا نیز موسیقی ملایمی در فضا پخش کنید تا با ایجاد فضایی آرام بخش آرام تر غذا بخورید و زودتر سیر شوید.

به دویدن کمک خواهد کرد:

دویدن خود را با یک آهنگ خوب هماهنگ و سرعت خود را حفظ کنید، حتی استقامت خود را بهبود ببخشید. آهنگ هایی با سرعت 140-160 در دقیقه برای دویدن مناسب هستند.

مغز را تمرین می دهد:

در طول تمرین با گوش دادن به موسیقی نه تنها جسم بلکه می توانید مغز خود را درگیر کنید. بخشی از مغز میزان صدا و سرعت را رمزگشایی می کند در حالی که قسمت های دیگر توسط شعر تحریک می شود. پخش موسیقی منجربه بهبود سرعت پردازش اطلاعات در مغز می شود و در نهایت منجربه بهبود عملکرد حافظه می شود.

منبع: نمناک

نمایش بیشتر
محصولات مراقبت از پوست

کلید زیبایی

کلید زیبایی با کمک کادر خود تصمیم دارد هر آنچه در دنیای مد و زیبایی اتفاق می افتد را پوشش بدهد ، ما به شما می گوییم برای خوش پوش بودن چه استانداردهایی را باید رعایت کنید و با رعایت کدام اصول همیشه و در همه شرایط خوشتیپ باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید