روانشناسیسلامت

روش‌هایی برای کنترل خشم

روش‌هایی برای کنترل خشم

 

همه ما می‌دانیم که خشم چیست و همه ما آن را تجربه کرده‌ایم، چه به صورت احساسی ناخوشایند و چه به صورت خشم تمام عیار.

خشم یکی از احساسات طبیعی بشر بوده و نشان از سلامت احساسات وی دارد. اما زمانی که همین حس از کنترل فرد خارج می‌شود مخرب شده و موجب ایجاد مشکلاتی برای فرد می‌شود. این مشکلات در محل کار و ارتباطات شخصی فرد رخ داده و زندگی وی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. شما احساس می‌کنید که تحت تاثیر احساسی غیر قابل کنترل و بسیار قدرتمند قرار گرفته‌اید. در ادامه به بیان روش‌هایی برای کنترل خشم و رسیدن به آرامش خواهیم پرداخت.

اگر در مورد سیاست، راه‌کار و یا بی‌عدالتی دچار خشم شدید، باید در رابطه با آن کاری انجام دهید. در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه «ویسکونسین» صورت گرفت، الگوی امواج مغذی دانشجویانی که با خبر افزایش شهریه دانشگاه مواجه شدند مورد بررسی قرار گرفت. همگی آن‌ها امواج مغذی که نشان از عصبانیت بود را از خود نشان دادند. اما امضای یک درخواست مبنی بر جلوگیری از افزایش شهریه دانشگاه توانست رضایت دانشجویان را جلب کند. در حقیقت، این مطالعه نشان می‌دهد که بیان خشم می‌تواند شما را خوشحال‌تر و آرام‌تر کند.

در زمان عصبانیت از ضربه زدن به دیوار، بالش و یا هر چیز دیگری خودداری کنید. برخلاف نظر عموم مردم چنین عکس‌العمل‌هایی خشم شما را کاهش نمی‌دهد. در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که این کار تنها باعث افزایش خصومت در ارتباطات شما با دیگران می‌شود.

روش‌هایی برای کنترل خشم

بنا به گفته «رابرت نیکولسون»، استاد مجمع پزشکی و سلامت خانواده در دانشگاه «سنت لوئیس»، زمانی که عصبانی هستید عضلات شما منقبض می‌شود. تنفس عمیق می‌تواند شما را در کنترل خشم یاری دهد. سه نفس عمیق پشت سر هم.

همانند یک کارآگاه فکر کنید به دنبال سرنخ‌‌هایی برای نوع موقعیتی که در آن قرار دارید و اتفاق‌هایی که می‌تواند موجب خشم شما شود باشید. زمانیکه شما نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید، در صورت امکان، از آن‌ها پرهیز خواهید کرد. اگر نتوانستید از آن‌ها پرهیز کنید حداقل می‌توانید نتیجه مواجهه با آن وقایع را پیش‌بینی کنید که همین امر زمان بیشتری را برای آمادگی در مقابل آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد بنابراین تاثیر منفی آن‌ها بر روی شما کمتر خواهد بود.

خونسردی خود را از دست ندهید، این امر موجب می‌شود که شما از نظر دیگران فرد بداخلاقی به نظر بیایید. مهم نیست که مقصر چه کسی است. بنا به گفته روان‌پزشک «تینا تسینا» از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، نویسنده کتاب «همه چیز به شما بستگی دارد»: «بدون داشتن اختلال عملکرد رشد کنید. برای اینکه بدانید چطور با خشم خود روبرو شوید، صحنه‌ای را تصور کنید که در آن عصبانی هستید و آن را بارها برای خود مرور کنید و هر بار خود را با عکس‌العملی متفاوت متصور شوید. شما در واقع عکس‌العمل‌های متفاوت را تمرین می‌کنید و خود را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهید. زمانی که برای چندمین بار کنترل رفتار خود را از دست می‌دهید، یکی از این موقعیت‌ها به ذهن شما می‌آید و به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌العمل بهتری داشته باشید.»

برچسب ها
نمایش بیشتر
محصولات مراقبت از پوست

کلید زیبایی

کلید زیبایی با کمک کادر خود تصمیم دارد هر آنچه در دنیای مد و زیبایی اتفاق می افتد را پوشش بدهد ، ما به شما می گوییم برای خوش پوش بودن چه استانداردهایی را باید رعایت کنید و با رعایت کدام اصول همیشه و در همه شرایط خوشتیپ باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید