دنیای مدلباس و کیف و کفش
گوچی، از آفریقا تا روش شناخت محصولات

مقدمه
وقتی از گوچی نام بردهایم، همگی منتظرید تا از آخرین مدهای آن برایتان بنویسیم، ولی این بار معرفی گوچی را با این نکته شروع میکنیم:
گوچی از سال 2005 تعداد زیادی از بچههای آفریقا را که از فقر رنج میبرند و یا به خاطر ویروس HIV یتیم شدهاند، به مدرسه فرستاده است.
این برند معروف ایتالیایی، درصدی از فروش برخی محصولات خود را به یونیسف اختصاص میدهد تا صرف تحصیل، تأمین بهداشت و تهیه آب سالم شود.
درحقیقت گوچی تا امروز بیش از 7 میلیون دلار به این کودکان اختصاص داده و یکی از بزرگترین شرکتهایی است که در پروژه «مدرسه برای آفریقا» به یونیسف کمک کرده است.
علاقه به چمدانهای چرمی، برند 12 بیلیون دلار میآفریند
گوچی، برند معروف ایتالیایی، از سال 1921 و توسط Guccio Gucci در فلورانس ایتالیا تأسیس شده است.
گوچی مؤسس این برند، مهاجری بود که در هتلهای پاریس و لندن کار میکرد. او همیشه تحت تاثیر چمدانهای شیکی بود که مهمانان با خودشان به هتل میآوردند. قبل از بازگشت به زادگاهش، از کارخانه چرم معروفی بازدید کرد و در شهر خودش، فلورانس، مغازهای برای فروش محصولات چرمی با سبک کلاسیک باز کرد.
او با پسرانش، کار خود را گسترش داد. در چندین شهر متفاوت شعبه زد و جالب است بدانید این فرد که شیفته چرم بود، با آغاز جنگ جهانی، کیفهای نخی هم میساخت.
این برند با همۀ فراز و نشیبها، کمکم به شهرت رسید، و به یقین یکی از پیشروان و صاحبان سبک در صنعت مد محسوب میشود. و همیشه حرف جدیدی برای گفتن دارد.
طبق آمار مجلۀ آمریکایی بلومبرگ بیزینسویک، درآمد این شرکت در سال 2008 حدود 2/4 بیلیون یورو بوده و همچنین رتبۀ 41 را در میان 100 برند جهانی کسب کرده است. با همین اطلاعات دور از ذهن نیست که گوچی پرفروشترین برند ایتالیایی شود.
در سال 2015، ارزش این برند را حدود 4/12 بیلیون دلار تخمین زدهاند.
دنیای محصولات گوچی
درست است که گوچی کار خود را با چرم شروع کرد اما اکنون در کنار چرم، محصولات متنوعی نیز عرضه میکند. این تنوع شامل همکاری با کمپانیهای ماشینسازی تا وسایل منزل میشود. معروفترین محصولات آن، کیف، کفش و کمربندهای آن است.
گوچی در دنیای اینترنت
امروزه درکنار همۀ عواملی که یک برند را معروف میسازد، جایگاه برند در اینترنت و شبکه های مجازی نیز مطرح میشود.
گوچی در سال 2017 با استفاده از تکنولوژی و استراتژیهای جدید و تحقق آنها به وسیلۀ اینترنت، درآمد خودش را تا 41% افزایش داد. درحقیقت با این کار، به جامعۀ بزرگتری از مشتریان، محصولاتش را عرضه میکند.
خود ما ایرانیها هم، تاثیر تبلیغات در شبکههای مجازی را کاملا درک کردهایم، گوچی نیز، درکنار همکاری با افراد مشهور دنیا همچون برد پیت، بر روی افراد مشهور شبکههای مجازی سرمایهگذاری کرده و تبلیغات خود را گسترش داده است. به طور ویژه، برند گوچی تبلیغ ساعتهای خود را به افراد مشهور اینستاگرام سپرده است.
چندین روش برای تشخیص این برند معروف:
- علامت GG در بافت محصول
- نوار قرمز و سبز
- دستۀ کیف از جنس بامبو